Nici măcar CEO-ul Sony nu este convins că viitorul jocurilor este în cloud

De când Microsoft a început procesul de achiziție al Activision Blizzard, principalul motiv invocat de autoritățile care se opun acestei mutări a fost gamingul în cloud. Că cică, Microsoft ar pune monopol pe această piață și și-ar răni competiția… doar că așa zisei competiții nu i-ar putea păsa mai puțin de asta, iar CEO-ul Sony a discutat despre acest subiect într-un material realizat de Financial Times.
Declarația lui Kenichiro Yoshida (CEO Sony) sună cam așa: „Cred că tehnolologia de cloud este un model de business minunat, dar când vorbim despre jocuri, dificultățile tehnice sunt mari. Așadar jocurile în cloud vor întâlni multe provocări, dar suntem gata să le înfruntăm.” Ce lipsește din această declarație este orice mențiune legată de PlayStation și venind din gura CEO-ului companiei, să fiți siguri că nu este o întâmplare.
În felul ăsta, liderul celor de la Sony i-a ajutat indirect pe Microsoft. Achiziția Activision Blizzard este momentan blocată de o autoritate din Marea Britanie, care își face griji despre viitorul cloud gamingului. Doar că în punctul ăsta, pare mai de grabă că motivul este ascuns după deget, întrucât nici marii „rivali” ai Microsoft nu sunt deranjați de mutarea istorică. Și am folosit termenul de rival între ghilimele deoarece Sony și Microsoft au colaborat recent într-un proiect legat de cloud și AI.
În 2019, cei doi giganți tech au bătut palma pentru un parteneriat strategic care a rezultat în Gran Turismo Sophy. Acesta este un agent bazat pe AI care învață să joace Gran Turismo grație tehnologiei de machine learning și a fost creat pentru a le face probleme până și celor mai buni jucători din lume. Dar în afară de asta, nu s-a întâmplat mare lucru în urma contopirii de forțe dintre Sony și Microsoft.
Este clar că achiziția Microsoft – Activision Blizzard este urmărită îndeaproape de întreaga industrie tech. Numai că răspunsurile „competiției” i-au luat pe mulți prin surprindere, iar acum că mișcarea are susținerea Sony, NVIDIA și Boosteroid, ce drept mai are orice autoritate să spună că este o mișcare proastă pentru echilibrul în piața de cloud gaming?