Cel mai bine platite job-uri in gaming!

Slujbe in gaming – Un subiect despre care se stie mai putin, ierarhia interna fiind, pentru cei mai multi din afara fenomenului… neclara.
In zece ani si ceva de Zon@ IT, una dintre intrebarile care se repeta pana la greata este: „As vrea sa ma angajez in gaming! De unde incep?” – Intrebare pe care si-o pune legitim fiecare tanar la inceput de drum in fata unei decizi atat de importante precum cariera.
Si de ce nu! Pana la urma, toata lumea isi doreste sa combine utilul cu placutul si sa mai scoata si un ban pe tema asta.
Daca in anii ’90, acest vis parea ceva greu de obtinut, acum lucrurile stau cu totul altfel. Avem la noi in tara o groaza de companii care realizeaza jocuri, ba mai mult, exista si dezvoltatori locali, precum Xelu cu al sau Move or Die sau Black the Fall, lista fiind destul de lunga.
Deci… se poate, daca se vrea! Dar care sunt cele mai bine platite pozitii? Acele pozitii la care trebuie sa aspiri pentru a castiga cel mai bine si a avea parte si de o cariera fructuoasa! Ei bine, mai jos, am ales cateva dintre cele mai bine platite pozitii, asta prin prisma faptului ca Business Insider numea functia de Video Game Designer – Cea mai bine platita functie din 2015!
Merită menționat că aceste salarii sunt generalizate folosind standardele internaționale. Așa că poate n-ar trebui să vă așteptați să ajungeți chiar la limita extremă pe la noi prin țară.
Animator sau Artist Grafic
Inclinatiile artistice si eventual un liceu de profil ar ajuta mult! Dar, poti sa te bazezi si pe talent brut in cazul de fata, daca acesta este prezent. Cert este ca animatorii si artistii grafici sunt apreciati, putand sa ajungi undeva la o medie de 75.000 de dolari pe an. Artistii sunt cei care dau forma jocului, dar si felul in care il percepe publicul. De la stadiul de concept, pana la modele, cinematice si fotografii, artistii grafici si animatorii sunt la mare cautare in aceasta industrie. Ba mai mult, daca esti bun, esti platit foarte bine.
Audio Designer/Inginer
Inginerii sau designerii audio sunt la mare cautare in mai toate domeniile, de cele mai multe ori fiind o functie de baza in media si brodcasting. In gaming, aceasta slujba se leaga strans cu departamentul de animatie si design, acestia fiind obligati sa lucreze impreuna pentru a produce sau obtine un sunet, un efect sonor sau poate chiar o melodie. Poti ajunge undeva la 80.000 de dolari pe an in aceasta industrie, la care se mai adauga si drepturile de autor, unui artisti fiind lasati sa isi detina drepturile asupra creatiilor.
Game Designer
Designerii de jocuri video dezvoltă aspectele creative ale jocului, cum ar fi personajele, povestea și elementele de gameplay. Există mai multe tipuri de designeri, printre care și designerul șef care se află la cârma echipei de design. Misiunea sa este cea de-a organiza ședințe pentru a născoci idei noi și de a se a coordona sarcinile echipei și a orarului de lucru.
Designerul de content este responsabil pentru realizarea poveștii și a personajelor. Designerul de nivel se ocupă de realizarea mediilor aferente fiecărui nivel din joc. Textul dintr-ul joc și conversațiile dintre personaje sunt create de scriitor.
Majoritatea designerilor au diplome de licență în informatică, design de jocuri sau dezvoltare de jocuri. Cei care nu au urmat studii de informatică ar trebui să fie bine informați despre programare și limbaje de scriptare. Scriitorii de obicei au o licență în limba în comunicații, jurnalism sau limba maternă si pot ajunge pana la 85.000 de dolari pe an in medie.
Programator
Slujba unui programator de A.I, spre exemplu, este să determine cum personaje din joc răspund la acțiunile jucătorului. Programatorul de rețea permite jucătorilor să participe la meciuri prin internet sau să formeze echipe și creează cod pentru a preveni trișarea. Folosind algoritmi, programatorii de grafică realizează componenta vizuală 2D și 3D a jocului
Programatorul de fizică scrie cod care asigură că jocul se va comporta conform legilor naturale și mai scrie cod pentru explozii și alte efecte de particule. Codul pentru meniurile jocului și interfața sa sunt create de programatorul de interfață. Programatorii de unelte scriu cod care automatizează și simplifică dezvoltarea jocului pentru celelalte echipe. Majoritatea programatorilor au o diplomă de licență în informatică sau inginerie cibernetica, iar de aceasta data, media urca la 90.000.
Producator
Producătorul unui joc video se ocupă de aspectele administrative sau de operațiunile de zi cu zi legate de jocurile și personalul unui studiou. Această persoană organizează ședințe cu diversele departamente pentru a plănui și coordona demersul muncii. Producătorul se asigură că jocul este dezvoltat în limita bugetului și că termenul limită pentru fiecare etapă este respectat pe tot parcursul dezvoltării, producției și a procesului de marketing.
Programatorii folosesc o varietate de limbaje de programare pentru a crea jocuri video. Ei scriu linii de cod care determină cum jocul va funcționa. Programatorul șef se ocupă de managementul echipei de programare și se întâlnește cu ceilalți lideri de echipe pentru a discuta progresul jocului. In functie de atributiile acestora, in medie se poate ajunge peste cei 90.000 amintiti mai devreme pe an.
Totusi, pentru a explica mai bine cun functioneaza o ierarhie intr-o companie si studio de gaming, mai jos avem si o o16randuire exacta:
Salariile la un publisher sunt organizate, de la cel mai mare la cel mai mic, în ordinea următoare:
- Executiv
- Producător executiv
- Producător senior
- Producător
- Producător asociat
- Asistent producător
- Tester
Asta nu include pozițiile din departamentele de finanțe, legal, marketing, vânzări, resurse umane sau operațiuni, pentru care nu sunt suficiente informații pentru a stabili o anumită ordine.
La un studioul de jocuri, ordinea ar fi(conform sondajului anual efectuat de Gamasutra), de la cel mai mare salariu la cel mai mic:
- Manager de studio
- Dezvoltarea afacerilor
- Profesionist audio
- Programator
- Director al dezvoltării
- Artiști și animatori
- Designeri
- Testeri