Gaming

Cat de prosti ne cred distribuitorii de jocuri? Raspuns: Gramada!

Amintiri din Viitor nu si-a mai facut aparitia de ceva timp in Zon@ din varii motive. Unul este ca imi este pur si simplu peste mana editarea clipurilor, asta pentru ca sunt j’de mii de poze care trebuiesc sincronizate cu voice over-ul si doi, pentru ca in ultima vreme am fost destul de ocupat cu o groaza de alte lucruri legate de emisiune. Cu toate astea, decizia de a readuce Amintirile din Viitor intr-un editorial saptamanal mi-a venit dupa prea multa cafea si fotografia de mai jos.Cazul dubios al jocurilor segmentate

Presupun ca toata lumea vede ceea ce este in neregula in aceasta minunata fotografie, nu? Pretul jocurilor a crescut, calitatea de asemenea, dar continutul lasa mult de dorit!

Este o practica recent adoptata de distribuitori pentru a atrage mai mult profit, in defavoarea noastra, a gamerilor, in condtiile in care nu discutam despre felul in care este tratat pretul in sine de la tara la tara. Asta este o discutie pentru o alta postare. Important este felul in care distributia digitala a explodat de la lansarea Steam-ului, totusi, practicile anti-consumator sunt din ce in ce mai prezente pe la toate studiourile si distribuitorii, lucru din ce in ce mai evident in ultimii ani.

Continut DLC blocat pe disc, DLC-uri in prima zi, continut descarcabil sub forma de map pack-uri care sunt reskin-uri ale altor harti vechi, skin-uri pentru arme, arme pur si simplu, iteme si lista continua. Nici macar personajele din joc nu au scapat. Aduc aminte, pentru cei care m-au blamat pentru notele pe care le-am oferit lui Mass Effect 3, cazul DLC-ului Delux, care iti adauga un Prothean in echipa. Adica rasa pe care intreaga poveste se sprijina si il face pe Shepard special. Tocmai pentru ca a luat contact cu tehnologia lor este blocat in spatele unui DLC, care, costa 20 de dolari, sau 20 de lire, sau 20 de euro. Iar asta este doar unul intre nenumarate alte cazuri. EA foloseste practici de acest gen de ceva vreme, Dragon Age este plin de ele, si nici macar nu sunt singurii culpabili. Ubisoft, care era considerat un publisher respectabil, de la an la an se transforma intr-un alt EA. Activision macar isi pastreaza politica, totusi Ubisoft doreste sa ne convinga de faptul ca userii „Sunt mult mai putin reticenti in a cumpara DLC-uri acum!” Pe bune?! Ok, uite o afirmatie pe care si eu o pot face pe „date si cifre”. Userii urasc sistemul vostru de DRM pe care il numesc, citez: „infect, dezastruos, mizerabil, prost, anti-consumator” si lista continua. Nu ca Ubisoft ar fi noua mea tinta de dat la cap, nici vorba de asa ceva! EA au fost in colimatorul meu de ani de zile, cu toate formulele lor cunoscute de a „atrage noi profituri”. De Origin nici nu mai discut, pentru ca si acest subiect este pentru un alt post, separat. Dar nici macar EA si Ubisoft luati impreuna, nu sunt singurii culpabili. Capcom, Bethesda, Lion Head, Activision si lista este foaaaarte lunga. Toata lumea se arunca sa realizeze DLC-uri pentru a mai stoarce ceva gold in jocuri. Mai jos aveti o harta a felului in care s-ar dezvolta un joc cu si fara DLC in prima zi.

DLC

Surprinzator este ca in trecut, si aici discut despre perioada de glorie a jocurilor, adica epoca PS2, Pentium 4 si a originalului Xbox, aceste idei nastrusnice nu le veneau producatorilor, dar acum, daca poti vinde un joc pe bucati, de ce sa nu o faci! Nu conteaza ca debalanseaza intreg titlul si ca cel care a cumparat editia de colectie in dungi cu patratele si bibistrocel crocobazdugat poate avea inca din prima parte a jocului cea mai puternica arma din acel univers. Neahhh… „Gamerii e prosti si cumpara!”. Si din pacate publisherii au dreptate. Suntem prosti facuti gramada.

Stiti ce este mai jignitor pentru mine decat DLC-urile din prima zi, care distrug un intreg joc? Early Acces-ul! Mana sus cati dintre cei care citesc acest pomelnic de articol (si sunt doar la jumatate), au cumparat Day Z! Nu poti cataloga un joc ca fiind un JOC decat in momentul in care acesta nu mai este un morman de texturi alimentate de un motor care functioneaza in defavoarea ta, optimizat din topor si in care nu exista un mijloc de transport rapid. Stiti ce este pentru mine Day Z? Un simulator de mers pe jos! 80% din timp il petreci umbland de colo colo pentru a obtine iteme sau cautand un elicopter picat din cer, iar restul de 20% impuscand zombie sau alti jucatori! Va rog, aruncati cu rosii si pietre in mine daca, si numai daca, nu am dreptate! In momentul in care Unturned, un joc realizat de un pusti de 16 ani are mai mult content decat „productia” unui studio cu o armata de programatori si designeri, atunci ai o problema majora. Early Acces-ul este cea mai mare pacoste din era DLC-urilor. In principiu noi platim pentru a testa jocurile unor companii. In general, sau cel putin asa stiam eu, era invers. Companiile ne plateau pe noi pentru a testa un joc. Sau macar iti dadeau un bonus in joc. Nu te puneau sa platesti pret intreg pentru un titlu care este in alfa, sau pre-alfa, pentru doar pentru a te plange ca nu exista continut in el. Si stiti ce este mai jenant de atat? Ca tot userii iau apararea studio-ului.

Celebra zicala: Dar stiai ca este Early Acces… de ce l-ai mai cumparat? Nu stiai la ce te inhami? GTFO n00b..! Tocmai pentru ca este Early Acces, ma astept ca macar jocul sa fie jucabil si sa aiba continut mai mult decat MOD-ul dupa care a fost realizat. Sau macar sa nu imi pice din 5 in 5 minute framerate-ul pentru ca jocul a fost optimizat de o maimuta bolnava de rubeola!

De dragul cercetarii amanuntite, am aruncat o privire peste Steam, pentru a vedea cate jocuri Early Acces exista in acest moment. Raspuns sec… 239 de jocuri! Dintre care, cel mai vechi joc de aceata natura este din… 9 noiembrie 2012! In aproape doi ani producatorii nu au reusit sa termine un joc! Doi ani in care toata lumea care a lucrat la acel titlu, a tot primit bani de la userii Steam ori de cate ori cineva a cumparat acel joc. Si dupa cum am spus… nu ei sunt de vina! Ci noi pentru ca ne inghesuim sa cumparam.

Pentru a demonstra cat de fraieri suntem, voi folosi o analogie, una pe care toata lumea o poate intelege si care este destul de usor de digerat. Sa zicem ca maine Samsung doreste sa testeze in masa noul lor sistem de operare Tizen. Si ce fac ei pentru a testa acest nou OS? Pai il implementeaza pe o serie imbuntatita de Galaxy S3 si il vand la pretul promotional de 300 de euro, blocat intr-o retea, si te roga frumos sa il cumperi pentru a-i ajuta sa imbunatateasca acest sistem de operare!!! Garantez ca o sa le sara Uniunea Europeana in carca in secunda doi. Asta ca sa nu mai discut despre organizatiile guvernamentale si non-guvernamentale de protectie a consumatorilor. Ai da pretul cerut numai ca sa le testezi sistemul de operare? Raspunsul este simplu… nu! Totusi, platesti pentru un joc blocat pe Steam, (analogie cu telefonul blocat intr-o retea), pentru a-l testa, (analogie cu sistemul de operare pomenit mai devreme), doar pentru ca doresti sa il joci cat mai repede. Ei bine, suntem niste tonti!

Nu spun ca nu am facut si eu asta. Si nu numai odata. De prea multe ori! Am cumparat la simulatoare de „spart tastatura de nervi” de mi-a iesit pe urechi, si sincer mi-a cam ajuns si ar cam trebui sa va fi ajuns si voua! Sper cel putin. Cumparam ca fraierii DLC-uri, jocuri segmentate, povesti care nu au un final decat daca cumperi ultima particica de DLC, si mai ales, cumparam la pret intreg sau suprapret jocuri neterminate! In trecut un joc era cam 40 de dolari. Acum unul cu Season Pass, Skin-uri si doua arme mitice, ajunge la 200 de euro. Poate chiar mai mult.

Pe final prevad in tastura mea si in ceva megabiti, o rasa de gameri mai inteligenti, care nu arunca cu banii in jocuri segmentate si DLC-uri, ci prefera sa loveasca in distribuitori si in practicile lor mizerabile prin simplul fapt ca…nu cumpara jocul la lansare si nu sustin financiar orice porcarie care are un DLC in prima zi, sau care sufera de segmentare a povestii sau a continutului. Din pacate suntem prosti ca noaptea in multe cazuri si aruncam cu banii in toate directiile, doar, doar jucam si noi acel minunat joc pe care l-a jucat PewDiePie, sau mai stiu eu cine, si ne-a spus ca este super misto. Atata timp cat noi, ca un tot unitar nu refuzam sa luam parte la segmentarea jocurilor si la vinderea lor pe bucatele, nu facem nimic altceva decat sa incurajam asemenea practici!!!

P.S.

ORICE COMENTARIU DE GENUL: „DE-AIA PIRATEZ” SE VA TRADUCE PRINTR-UN BAN INSTANT! ATAT PE SITE, CAT SI PE FACEBOOK!

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

10 comentarii

  1. Salut.
    Consider ca DayZ a fost cumparat de atata lume pentru ca tot poporul a avut si are asteptari foarte mari de la acest „joc” din cauza modului. Am citit si eu cateva review-uri si mai toata lumea e nemultumita de stadiul jocului dar, mai este o gramada de implementat in joc ca sa il aduci la stadiul in care era modul. Oricum problema lor a fost ca nu au facut niste servere pe care sa le detina…
    Dar sa revin la subiect, cand vinzi un produs, nu prea ii arati si partile care l-ar putea imbunatatii? Il faci pe om sa cumpere acele parti pentru a-l face si mai bun. Chestia asta cu DLC-urile o sa se dezvolte intr-una pentru ca se dezvolta si marketing-ul si noi nu ne dam seama de ce cumparam.
    O zi buna!

  2. da, din fericire cheia de scapare e in mana noastra, dar din pacate nu o folosim…

  3. amintitri din viitor is back for sure and 4 ever
    calitate jocurilor e invers proportionala cu pretul acestora,cu cat jocul e mai prost(COD,BF ASSASSINS CREED) cu atat platesti mai mult (exista si cazuri in care pretul e corect gta v ,starcraft(un pic)etc)

  4. Imi si construiam in minte un raspuns dar „p.s.”-ul mi-a distrus tot cheful…..
    Sincer , daca producatorii continua sa creasca nejustificat pretul , macar atata ofensiva sa creem noi consumatorii .

  5. Imi pare rau s-o spun dar cand vine vorba de „early access” daca dai banii trebuie sa-ti asumi acest lucru, trebuie sa fii constient la ce te incumeti, pentru ca te averiteaza ca e „early access”, adica e in stadiu de dezvoltare, in faza incipienta, e normal sa fie prost optimizat, plin de buguri, erori si alte chestii.

    Eu unul n-as da banii pe ceva in stadiu incipient fara sa am ceva concret, fara sa stiu daca-mi va placea jocul, sau cand se va lansa, la fel si cu kickstarter, dar daca as face-o n-as veni sa ma revolt pe forumuri ca am fost „tepuit” de nu stiu ce producator „lacom” pentru ca sunt constient in ce ma bag, si o fac pentru a testa jocul.

    Cat despre DLC-uri, multi ii acuza pe cei de la EA sau Ubisoft, dar ramai socat cate DLC-uri marunte la preturi exorbitante sunt pe Steam la tot felul de joculete indie sau de la companii mai mici decat UbiSoft sau EA.

    Posta cineva mai jos ca un anumit joc Train Simulator are DLC-uri in valoare de 300 de euro. PE BUNE ? Trebuie sa fii nebun sa arunci banii pe asa ceva, de banii aia-ti cumperi o placa video ultimul „racnet”, si vreo 20 de jocuri pe steam, la oferta.

    In schimb EA sau Ubi atat de mult urati pe toate site-urile de „joace”, scot DLC-uri in valoare de 30-40 de euro maxim, Ubi soft a scos un dlc mai mare la AC IV si-a costat 15 euro, pe care nu l-am luat, dar macar era o campanie separata, nu 20 de euro pentru un tren sau ce naiba ofera aia de la train simulator.

    Nu putem sa ne opunem DLC-urilor a kickstarter-ului si a early acces-ului, putem doar sa nu cumparam acele DLC-uri daca consideram ca nu-si merita banii. Eu asta fac si niciodata nu m-am simtit furat, inselat.

    Singurele DLC-uri mai mici pe care am dat banii au fost cele pt. Civ V, pentru ca la 3 euro pentru 1-2 civilizatii joc zeci, chiar sute de ore.

    Cu parere de rau o spun, dar cei revoltati care fac scandal pe forumuri si acuza companiile, au fost fanboy-ii care aruncau cu banii orbeste pe orice produs de la „X” companie, doar pentru ca au fost extrem de multumiti de jocurile lor anterioare, sperand ca va fi la fel de extraordinary, mega nemaipomenit.

    E stupid, eu niciodata n-am gandit asa. Eu tratez fiecare joc individual, nu ma intereseaza cine-l face, ca-i EA, UbiSoft, sau vreo companie mai mica gen CDProjekt. Nu ma arunc sa precomand un joc cu 1 an inainte doar pentru ca mi-a placut la nebunie ultimul lor joc, e absurd. Fiecare joc e diferit, iar la companiile mari cum e Ubisoft, cei responsabili pentru Watch Dogs, nu sunt aceiasi care au facut Farcry 3 sau seria AC.

    Nu sar sa arunc cu banii pe toate DLC-urile, doar „ca sa am totul”, daca vad ca cer prea mult pt. ce ofera.
    De aia n-am fost afectat de DLC-uri, si nu am vreo ura fata de vreo anumita companie.

    Cei ce urasc anumite companii sunt fostii fanii infocati care s-au simtit „tradati si inselati” dupa ce s-au grabit sa arunce cu bani fara sa se informeze doar pentru ca e joc EA, Ubi, sau ce stiu ce alta companie. Iar acum astia-s „cei mai nenorociti” pentru ca ne-au „tras teapa”.

    Daca ar fi sa ma iau dupa toti nemultumitii si revoltatii de pe site-uri ar trebui sa renunt la a cumpara jocuri, pentru ca unii „refuza sa dea bani” in semn de „protest”, crezand ca daca nu vor mai cumpara acele jocuri, ii va afecta cumva, si vor face jocuri „de calitate”, ceea ce-i absurd. De la EA la Valve. Da, si Steam-ul e considerat „anti consumator” de unii pentru ca „nu detii jocurile”.

    Jocurile se schimba, se investesc sute de milioane iar companiile regurc la astfel de practici pentru a-si recupera investitia. E firesc dintr-un anumit punct de vedere. Nu-i condamn, dar nici nu-s disperat sa arunc cu banii pe orice lucru.

  6. Sau dus vremurile când dădea i bani pe un joc întreg(și subliniez cuvântul ÎNTREG). S ar putea sa spun prosti dar numai Valve cred ca lucrează și ei relativ corect.Ex cs go,Portal etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button