Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Caroseria unei mașini ar putea deveni bateria sa în viitor

/
/
/

O problemă destul de mare pe care o au mașinile electrice vine de la metoda de stocare a energiei electrice. Bateriile tind să fie mari, tind să fie grele, tind ca ocazional să ia foc. Așa că lumea tot încearcă să găsească o soluție pentru aceste probleme.

Câteva dintre ele ar putea fi rezolvate în viitor dacă mașinile electrice ar începe să folosească fibră de carbon pentru caroserie.  Această idee a fost născocită în Suedia, la Universitatea de Tehnologie Chalmers, și presupune folosirea fibrele de carbon, cu o structura cristalină adecvată, pe post de electrozi într-un ansamblu de baterii. Va mai fi nevoie și de utilizarea unui strat de fibră de sticlă izolator între electrozi, iar construcția finală n-ar fi la fel de rezistentă precum fibra de carbon normală, dar tot ar avea numeroase avantaje.

Spre exemplu, tot ar avea o rezistență mai bună ca oțelul, n-ar fi la fel de volatile ca bateriile de acum, și din moment ce caroseria ar fi oricum acolo, s-ar reduce din greutatea totală a unei mașini cu până la 50%.

Conceptul este încă departe de a deveni realitate, și chiar când va fi pus în aplicare tot are două impedimente destul de mari. Nu va elimina complet nevoia de-a avea o baterie tradițională în mașină, deoarece caroseria tot trebuie să fie caroserie, să ofere o structură rigidă, așa că nu va putea stoca toată energia necesară. Totuși, va scădea cantitatea de baterii tradiționale necesare. Apoi mai intervine și costul. O caroserie de fibră de carbon nu este ieftină, iar una făcută să stocheze energie va fi și mai scumpă, iar întreținerea sa probabil va fi un coșmar, din moment ce nu o prea poți repara cu ciocanul la o tamponare.

[Engadget]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar