Browser-ul Chrome va bloca ads-uri începând cu 15 februarie
Google a anunțat inițiativa de a începe să blocheze reclamele cu browserul Chrome în luna iunie. Acest anunț a implicat faptul că numărul extensiilor de blocare a anunțurilor în Chrome a fost în creștere, și continuă să fie. Deoarece Google este o companie care își face majoritatea banilor din publicitate, vrea să se asigure că utilizatorii săi pot avea o experiență plăcută și discretă, fără anunțuri prea enervante.
Începând cu data de 15 februarie, Google va începe să blocheze toate anunțurile de pe site-urile web cu browserul Chrome (inclusiv propriile sale anunțuri), dar numai cu o singură condiție: site-ul nu trece testul „Better Ads Standards”. Acest lucru înseamnă că orice site care afișează anunțuri care ar putea fi prea enervant nu va afișa niciun anunț atunci când utilizatorul utilizează Chrome.
Ați văzut aceste anunțuri enervante înainte: anunțuri pe toată pagina, sau anunțuri care redau în mod neașteptat sunet sau video. Aceste tipuri de anunțuri provoacă o experiență de navigare neplăcută. La rândul lor, utilizatorii s-ar putea folosi de Chrome ca soluție pentru a scăpa de astfel de anunțuri, iar site-urile sunt presate pentru a scăpa de anunțurile necorespunzătoare.
Administratorii de site-uri web pot utiliza Google’s Ad Experience Report pentru a identifica anunțurile care nu respectă Better Ads Standards. În cazul în care site-ul web are o stare de „trecere”, anunțurile vor afișa reclamele ca de obicei. Dacă starea este „defectă” timp de 30 de zile sau mai mult, Chrome va înceta să afișeze anunțuri pe site-ul respectiv. Site-ul web va trebui să utilizeze Ad Experience Report pentru a solicita o revizuire a site-ului înainte de a putea începe din nou să afișeze anunțurile.
Această strategie face două lucruri: îi ține pe cei care au grijă de experiența lor de navigare în Chrome, și încurajează site-urile web să difuzeze anunțuri mai acceptabile pentru toată lumea. Să vedem dacă inițiativa Google va prinde la publicul larg.