MORE

Brave – un browser anti-reclame de la fostul CEO al Mozilla

Dupa ce a fost fortat sa paraseasca Mozilla, ca urmare a unui scandal mediatic, Brendan Eich a infiintat o noua companie, cu obiectivul de a crea un browser nou care sa puna capat unei maladii adevarate care a infestat internetul in ultimii ani, reclamele.

Sunt lente, sunt spam si multe sunt malware livrat fara nici un fel de jena de companii care profita la maxim de fiecare afisare. Pentru a combate asta, echipa lui Eich a creat un browser numit Brave, care ca standard nu va afisa sau incarca reclame.

Din start, asta face Brave un browser mult mai sigur ca oricare alt echivalent prezent acum pe piata. Si ca o consecinta fericita, este un browser mai rapid, deoarece nu mai este irosit timp sau latime de banda cu descarcarea acelor reclame.

Dar acesta este abia inceputul. Pe termen lung, browserul Brave ar urma sa devina o platforma pentru un alt fel de reclame, unele mai sigure si mai profitabile pentru toata lumea. In modelul de afacere pe care il are in plan Eich, Brave ar urma sa livreze direct reclame catre utilizator in locul celor blocate, iar profitul sa fie impartit cu toate partile implicate.

  • 15% pentru Brave
  • 55% pentru firma de publicitate
  • 15% pentru reteaua care aprovizioneaza reclama
  • 10-15% pentru utilizator.

Da, pana si utilizatorul ar urma sa profite de pe urma reclamelor in acest model de afacere. Evident, nu mult, dar acumulate pe parcursul unui deceniu, reclamele pe care le-ati fi vazut doar voi ar fi generat cat pentru o vacanta intr-un loc exotic, precum McDonalds.

Browserul Brave va fi disponibil anul acesta pentru desktop si dispozitive mobile.

[Engadget]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button