BMW va introduce micro-tranzactii in masinile sale
BMW si-a prezentat noua strategie pentru sistemele digitale montate pe masinile produse. Printre noutati se afla un nou sistem de navigatie, un asistent digital imbunatatit, o cheie digitala si un sistem wireless Android Auto. Dar asta nu e tot. Compania a anuntat si ca va adopta o strategie de micro-tranzactii. Decizia asta poate sa fie o sabie cu doua taisuri; fie da gres spectaculos si compania o va elimina intr-un final, fie va reprezenta un succes enorm. Nu cred ca exista o linie gri pentru o astfel de decizie.
Masinile sunt din ce in ce mai dependente de computere, iar asta a deschis noi oportunitati pentru producatori. Un exemplu bun este Tesla, care a implementat deja un fel de sistem de micro-tranzactii in masinile sale. Acum ceva timp, chiar vindeau modele ale caror baterii erau limitate software. In acest fel, puteai cumpara mai multa capacitate care era deja acolo, doar ca blocata de un zid invizibil.
BMW vrea sa duca aceste lucruri la un cu totul alt nivel. Producatorul german de autovehicule a anuntat ca toate masinile care ruleaza noul Operating System 7 vor primi un update in curand. Acesta ii va permite companiei sa controleze diverse functiii precum accesul la scaunele incalzite sau functii de asistenta la volan. Si daca nu v-ati prins deja, vor sa le blocheze in spatele unui paywall.
Cum vor functiona micro-tranzactiile introduse de BMW?
Asta ar putea functiona in mai multe moduri, conform celor de la BMW. Sa zicem ca iti cumperi acum o masina, insa nu iti permiti pachetul Premium pentru aceasta. Ei bine, in viitor iti poti cumpara accesul la anumite functii. Daca asta nu e pe gustul tau, mai exista o varianta, dar ramane sa mai aflam detalii in viitor despre aceasta. A venit iarna si vrei scaune incalzite? Ei bine, iti poti face un abonament pe trei luni pana trece frigul, dupa care sa nu mai platesti pentru o functie pe care nu o vei folosi pentru o perioada buna.
Aceasta decizie insa ii va costa pe cei de la BMW. Toate masinile vor fi echipate cu toate caracteristicile, chiar daca cumparatorul nu si le permite. Acestea sunt mai apoi blocate software in functie de cat a platit fiecare, iar mai apoi merg deblocate doar printr-o achizitie online. De aici apare si intrebarea legata de pretul acestor micro-tranzactii. Oare vor fi accesibile, sau nemtii vor practica niste preturi mari deoarece utilizatorii vor fi oricum obligati sa le plateasca daca vor extras pe masini?