Blizzard și DeepMind vor face o nouă demonstrație de AI în StarCraft 2
În 2016, cercetătorii în inteligență artificială de la Deepmind, companie deținută de Google, și-au îndreptat atenția spre StarCraft 2. Efortul lor a prins contur și mai bine în anul următor, când Blizzard a lansat instrumente care le-au permis să construiască boți capabili să facă față unor adversari umani. Compania a oferit de asemenea o arhivă de 65.000 de meciuri din trecut care să poată fi folosite în instruirea boților, promițând că va adăuga jumătate de milion de jocuri în fiecare lună.
Proiectul a primit puține actualizări în cadrul Blizzcon de anul trecut, când compania anunța că DeepMind și-a dezvoltat o strategie aparte în meciuri, prin care ataca oponenții din startul meciului cu unitățile de tip worker. Comportamentul acesta a dovedit ulterior o rată de succes de 50% împotriva adversarilor AI din StarCraft 2 pe dificultatea „insane”.
Deepmind a continuat să învețe și, după ce a primit mai multe date de la jucători reali, a început să execute strategii macro, precum și să se apere de tactici agresive cum ar fi cannon rush.
Chiar dacă asta se întâmpla în noiembrie anul trecut, se pare că a venit deja timpul pentru o nouă actualizare. „Au trecut doar câteva luni de la BlizzCon, dar cei de la DeepMind sunt gata să împărtășească mai multe informații despre cercetarea lor”, a declarat Blizzard. „Jocurile StarCraft au apărut ca o mare provocare pentru comunitatea AI, deoarece reprezintă mediul perfect pentru a compara performanțele în chestiuni de planificare, rezolvarea incertitudinilor și inteligență vizuală”.
Cele mai recente progrese făcute de DeepMind vor fi dezvăluite mâine, 24 ianuarie, pe canalul de Twitch StarCraft și pe canalul de YouTube Deepmind.