BeReal, o aplicație de social media axată pe autenticitate, prinde tot mai mult avânt
Asistăm oare la nașterea unui nou Instagram?

O nouă aplicație numită BeReal are parte de un succes răsunător în Statele Unite: de la lansare și până în august, aplicația a fost descărcată de mai mult de 43 milioane de ori. Dacă e să ne luăm după trendurile din trecut, acesta este un semn că aplicația se va răspândi și în restul lumii destul de repede.
Aplicația BeReal, disponibilă atât pentru Android cât și pentru iOS, a fost dezvoltată de un fost angajat de la GoPro, Alexis Barreyat, împreună cu Kévin Perreau în 2019 și are câteva funcții foarte interesante. Printre altele, aplicația solicită o dată pe zi utilizatorului, într-un moment ales aleatoriu, să facă o poză cu ceea ce face în acel moment. Mai mult, aplicația face poză cu ambele camere ale unui smartphone, și cea de pe spate și cea de selfie.
Utilizatorul are din acel moment două minute să posteze pozele „la timp”, acțiune ce îi va permite acestuia să vadă postările altor utilizatori (Later edit: dar poate posta și „cu întârziere”). Scopul acestei reguli este să împărtășești cu prietenii tăi activitățile tale și să fii autentic.
Interacțiunile sunt limitate. Acest feature este proiectat să forțeze autenticitatea utilizatorului, nedându-i posibilitatea să posteze conținut cosmetizat.
Eric Dahan, CEO Open Influence, într-un interviu pentru Fox News
Accentul pe autenticitate este doar unul din punctele forte ale aplicației. Utilizatorii sunt atrași de aplicație și pentru simplitatea interacțiunii – să postezi ce faci într-un moment dat al zilei este o sarcină foarte ușoară. Mai mult, faptul că toți utilizatorii au la dispoziție același set de unelte și creează conținut după aceleași reguli face ca aplicația BeReal să fie fundamental diferită de aplicații ca Facebook sau Instagram, unde direcția și forma conținutului sunt extrem de variate (ele ajungând să fie o neîncetată căutare pentru conținutul perfect).
Bineînțeles că dezvoltatorii altor aplicații nu stau cu mâinile în sân. Recent, TikTok a integrat o funcție numită „Now” , funcție care copiază BeReal. Conform analiștilor, BeReal, care se adresează mai degrabă generației Z decât celei de millenials, își va continua ascensiunea pe scena social media.