Battleborn Review – Mai multa substanta nu inseamna neaparat mai multa consistenta
Battleborn este un experiement ciudat intr-o perioada in care toata lumea doreste cat mai repede sa scoata pe piata un hero shooter. Unul care sa rupa recordurile de vanzari si sa ii umple de bani pe creatori.
Toata lumea o sa isi aduca aminte de Battleborn ca jocul ala care a incercat sa se puna cu Overwatch. Din pacate. Pentru ca structural, Battleborn are potentialul unui joc senzational, avand un pic din fiecare gen indragit, adaptat pentru un public mai larg… evident. Dar mai presus decat orice are un pic din personalitatea lui Borderlands. Ceea ce, depinde pe cine intrebi, este un lucru rau sau bun.
Problema cu Battleborn este ca jocul pur si simplu refuza sa ofere o structura solida pe care un gamer sa se sprijine.
Are personalitate, are gameplay rapid pe care aproape oricine il poate intelege. Vine cu skin-uri si alte zdranganele cosmetice, dar cand vine vorba de poveste, jur cu mana pe lucrarile Sfantului Pixel, Gearbox sufera de ADHD. Nu stiu ce probleme au strumfii astia cu povestile in general, dar mai toate jocurile iesite de pe portile studioului, au un narator intr-o forma sau alta. In Battleborn sa zicem ca acesta capata o noua forma.
Naratorul este un fel de ghid in timpul campaniei, dandu-ti mici indicii si oferind parti importante din folclorul jocului.
Dar daca vrei sa afli ceva mai mult despre aceasta, pai fratica joaca cu fiecare din cei 26 de eroi disponibili momentan, deblocheaza o lista interminabila de task-uri gen: „omoara gaina aia in cutare fel de 100 de ori” si abia dupa poti sa iti permiti sa citesti primul capitol din povestea de fundal al unia dintre eroi. Este o exagerare, dar in principiu, cam ati inteles ideea.
Povestea este destul de simpla. Dupa ce aproape toate planetele si stelele din galaxie au fost distruse, un grup de luptatori, a si citi extraterestrii cu hitboxuri iregulare, incearca acum sa previna stingerea ultimei stele din univers… Souls.
Evident ca trebuie sa existe si un baiat rau, sau cel putin in grup, pentru a pipera povestea cu ceva suspans si actiune, si gata joaca! Ai parte de o campanie, destul de interesantata, dar trebuie vazuta ca exact ceea ce este… un tutorial glorificat cu o naratiune slaba si evident un narator care o sa iti explice in fir-a-par fiecare element in parte.
Cu toate acestea, odata intrat in jocul propriu zis, situatia se schimba dramatic. Asta pentru ca gameplay-ul este o combinatie reusita de FPS arcade, cu niste hitbox-uri cat casa poporului, asa ca poti sa fi sigur ca iti lovesti adversarul, modelul acestuia fiind „micut” rau! In fine, cand vine vorba de abordabilitate si permisivitate, Battleborn nu este un joc rau. Doar ca felul in care a ales sa implementeze unele mecanici de joc este de-a dreptul stupid.
Battleborn este mai mult un hero shooter decat Overwatch, incluzand acele mici elemente care ne aduc cu adevarat aminte de un MOBA.
Aste pentru ca exista un sistem monetar in joc, fiind nevoit sa vanezi creepi, dar si cristale si eroi inamici, un sistem de upgrade la fiecare nivel in parte si pe langa asta ai parte si de 3 iteme care aplica modificatori unor abilitati. Singura problema… este ca avansul se face foarte greu, iar odata ce ai jucat toata campania si treci la Versus Public, lucurile se schimba dramatic.
Totul devine mai competitiv, iar modificatoarele de pe Iteme de foarte multe ori joaca un rol foarte important. Adaugam la asta si micro-managementul hartii, eroii putand sa construiasca diverse edificii de aparare, precum turete si alte dracovenii si faptul ca jocul te pune de foarte multe ori sa alegi intre o tureta strategica sa o manusa care iti da spor de 5% crit chance. Finantele sunt importante, iar aici jocul este deja cu un picior in groapa.
Am amanat publicarea si scrierea acestui review, tocmai pentru ca speram ca jocul sa prinda un pic de elan. Nici vorba!
Jocul a avut un varf de 12.000 de jucatori constanti pe servere, iar acum numerele sunt groaznice… in jur de 300. Si este pacat, pentru ca in ciuda unor decizii de design si mecanica de gameplay, Battleborn nu este un joc rau si exista loc de mult mai bine. Sunt eroi OP, asa cum sunt eroi pe care daca ii alegi te rad si curcile. Are un meta destul de istet bine scris in spate si se vede ca este un joc gandit si calculat, dar din pacate Overwatch ofera oamenilor de rand „Simple Mindles Fun!”. Ceea ce Battleborn o face, dar la un pret mult prea mare si cu mult prea multe fetch questuri. Dar, exista potential in acest gen de gameplay.
Battleborn este un joc care incerca sa faca prea multe! Daca jocul pastra un format free to play, sau cel putin tinea pretul initial sub un pret de achizitie de 29.99 euro, titlul chiar ar fi avut o sansa. Dar pretul de 60 de dolari, combinat cu un acel ceva mistic pe care nu il poti numi, dar il simti in gameplay ca nu functioneaza cum trebuie, fac din Battleborn un joc pe care doar un miracol il mai poate salva.