MORE

Batalia VR: HTC VIVE, Oculus Rift, Gear VR si Google Cardboard

Revolutia VR este la aproape, asa ca ar fi timpul sa discutam exact despre ce ne aduce fiecare dispozitiv in parte. Chiar daca scopul final este aceleasi, cel de-a aduce realitate virtuala publicului, modul prin care o face fiecare este diferit.

Batalia VR comparatie

Sa incepem mai intai prin a clasifica dispozitivele in functie de modul de utilizare intentionat. Gear VR, Google Cardboard si succesorul acestuia (care va semana mai mult cu Gear VR) nu sunt dispozitive de VR depline. Mai exact, nu sunt facute pentru a rula jocuri mari in VR, nu sunt facute pentru a rula lucruri care sa necesite putere mare de calcul. La urma urmei, sunt in mare parte o pereche de lentile si o bucata de carton/plastic. Chiar si cu cel mai puternic telefon nu veti obtine rezultate demne de implementarea VR de pe PC. Aceste dispozitive isi au totusi utilitatea, la vizionarea de filme VR, pentru experientele VR prerandate si cele care nu consuma prea multe resurse.

Pe partea de PC exista ceva mai multa varietate. Poate chiar prea multa daca stati sa ii ascultati pe cei mai carcotasi. Avem HTC Vive, ave Oculus Rift, avem OSRV, avem Sulon Q, iar din moment ce Playstation 4 este practic un PC la nivel hardware, am putea ingramadi aici si Playstation VR. Nu de alta, dar este singura consola cu VR, asa ca ar fi cam greu sa ii gasesc o comparatie.

Dintre acestea, cele mai proeminente continua sa fie Oculus Rift, originatorul fenomenului, si HTC Vive.

Diferentele dintre cele doua sunt notabile, atat la nivel hardware cat si la modul in care implementeaza VR

HTC VIVe final

Pe partea de ecran, HTC Vive se foloseste de un display cu o rezolutie totala de 2160×1200, care functioneaza la 90Hz. Acest ecran este laudat ca fiind destul de capabil pe partea de reducere sau chiar eliminare a sentimentului de greata asociat miscarii intr-un mediu virtual.

Oculus Rift are un ecran care suporta aceeasi rezolutie, 2160×1200, dar din declaratiile celor care l-au folosit, nu se descurca la fel de bine cu eliminarea disocierii motrice.

Ambele dispozitive au un camp de vedere de 110 grade, fiind in fruntea clasamentului la acest capitol.

Cand ajungem la senzori, lucrurile incep sa se schimbe. HTC Vive foloseste o alta tehnologie pentru a determina pozitia utilizatorului. Necesita doua unitati care sunt amplasate in incapere si care vor prelua cu un grad mare de acuratete miscarea atat a headset-ului cat si a controller-ului. Vive mai are si o camera frontala, care permite vizionare realitatii din cand in cand, pentru a nu va impiedica de mobila.

OculusRiftFinalIMG

Oculus Rift dispune de un singur senzor extren, care poate fi amplasat mult mai aproape de dispozitiv. Nu dispune nici de o camera, dar include senzori magnetici care sa compenseze pentru orice neajuns in capacitatea sa de detectie, comparativ cu HTC Vive.

Controlul este iarasi un aspect la care cele doua tehnologii difera. Oculus Rift momentan nu are un dispozitiv de control dedicat disponibil, venind la pachet cu un banal gamepad de Xbox One, pe care putea la fel de bine sa nu il includa. Insa, pe parcursul acestui an va fi lansat un controller dedicat, care va permitea mai multa interactiune cu lumea virtuala ca un gamepad. Desigur, exista si avantaje aici, fiind utilizabil din plin in timp ce stai jos, fara a te misca prin camera.

oculus controller

HTC Vive are doua diferente notabile la acest capitol. In primul rand, vine cu un controller dedicat, facut special pentru VR. Iar din aceasta cauza, nu este facut tocmai pentru a fi folosit stand jos. Vive exceleaza la realizarea unei experiente VR prin care te poti misca, si ca urmare necesita un spatiu mai mare pentru a putea fi folosit, nu doar un birou.

Aceeasi idee, dar implementare diferita. Pretul dintre cele doua este la baza destul de similar, pentru ca daca ar fi avut controller-ul sau special, atunci si Oculus Rift probabil s-ar fi apropiat de 800 de dolari.

Daca va intereseaza sa stiti care dintre cele doua dispozitive este mai bun la nivel practic, va mai trebui sa asteptati putin. Lansarea lor este este iminenta, si abia dupa ce se afla in mainile utilizatorilor si au suficient suport software se va putea decide un invingator.

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button