
Reprezentanții Baidu au anunțat că au primit aprobare pentru a lansa un serviciu de ride-sharing ce se bazează doar pe pilotul automat. Compania spune că primele orașe unde serviciul va fi disponibil sunt Chongqing și Wuhan, două orașe mari din centrul Chinei. Există totuși niște limitări în ceea ce privește zona de acțiune și perioada din zi în care mașinile sunt disponibile pentru clienți. Mașinile vor circula doar într-o regiune de 13 kilometri pătrați din Wuhan și una de 30 de kilometri pătrați din Chongqing, între orele 9:00 și 17:00.
Cel mai neobișnuit lucru în toată situația asta este, evident, faptul că s-a renunțat total la șoferi sau la orice operator care să se afle în mașină și să se asigure că totul merge cum trebuie. Asta nu înseamnă că un client care folosește serviciul nu este în siguranță, doar că nu va mai fi nicio altă persoană în mașină, lucru care poate părea îngrijorător pentru unele persoane.
Un angajat Baidu va monitoriza mai mult de o mașină
Teoretic, lipsa unui șofer sau a unui operator care să fie de față nu ar trebui să creeze probleme. Persoana aceea reală există, doar că monitorizează vehiculul de la distanță. Baidu spun că aproximativ două-trei vehicule sunt supravegheate pe un singur monitor. În timp ce compania spune că totul se desfășoară în condiții de siguranță, faptul că raportul nu este de 1:1 atunci când vorbim de persoanele care supraveghează cursele poate ridica niște semne de întrebare.
Baidu au dezvăluit recent și propriul vehicul de tip robotaxi. Compania spune că producția unui astfel de vehicul va costa 37 de mii de dolari, iar acestea vor intra în circulație începând cu anul 2023. Design-ul mașinii va include și un volan, chiar dacă în majoritatea timpului nu va fi nevoie de acesta. De aceea, volanul este făcut astfel încât să poate fi înlăturat ușor (lucru care va oferi mai mult spațiu în interiorul mașinii), lucru care se va întâmpla odată ce legea din China va permite acest lucru.