Back 4 Blood este fix Left 4 Dead-ul pe care il asteptam de mult
Seria Left 4 Dead a fost una de suflet pentru mine. Nu o sa pot uita serile in care stateam cu unchi-miu si ne jucam co-op, omorand orice nemort ne iesea in fata. Dupa lansarea celui de-al doilea joc insa, pare ca totul a fost pus pe stop; parca seria in sine a devenit un zombie. Dar spre asteptarea nimanui, chiar anul acesta Left 4 Dead 2 a primit un update nou. Si iata cum, cu ocazia Game Awards 2020 am primit o noua speranta. Un succesor spiritual numit Back 4 Blood, dezvoltat de Turtle Rock Studios. Adica fix oamenii care au lucrat la primul L4D.
Se pare ca jocul a fost de ceva timp in productie, insa cum hype-ul pentru Left 4 Dead mi-a pierit, nu am auzit nimic despre Back 4 Blood. La prima vedere asemanarile cu seria originala sunt evidente. De la zombalaul cu patru maini care aduce foarte mult a Spitter din L4D2 pana la aratarea cu o singura mana dezvoltata, adica Charger.
Personal, trailer-ul asta mi-a reaprins cheful de Left 4 Dead rau de tot si cred ca o sa-l descarc pentru o tura de descarcat gloante in aratari. Insa odata cu asta, ma bantuie si o intrebare. Oare cum o sa fie noul Back 4 Blood pe un engine nou? Din punctul meu de vedere, parte din farmecul seriei L4D era fix Source Engine pentru ca era familiar. Jucasem pana atunci Counter-Strike: Source si Half-Life 2, astfel cand am pus mana pe AK-47 si Molotov ca sa trec prin valurile de inamici, adaptarea a fost foarte usoara.
Din gameplay-ul pe care l-am vazut din Back 4 Blood Alpha, nu pot spune ca seamana foarte mult cu Left 4 Dead. Insa aschia nu sare prea departe de trunchi. Singura chestie care sper sa ramana la fel, este gameplay-ul. Simplitatea seriei lansate impreuna cu Valve si mecanicile rudimentare nu faceau decat sa ofere o senzatie unica de joc, intr-o mare de jocuri survivor horror in care trebuia mai mult sa-ti faci griji pentru resurse decat sa te bucuri de joc.