Apple se pregateste de razboi in industria gaming-ului
Cu siguranta, Apple nu este o companiei recunoscuta la nivel global pentru gaming. Exista sanse mult mai mari sa-ti vina in minte nume mari precum Sony si Microsoft, indiferent daca esti un gamer inrait sau nu. Ei bine, Apple isi doreste cumva schimbarea acestei idei preconcepute, ba mai mult, face eforturi in a-si mentine pozitia actuala. Compania a publicat cateva stiri saptamana trecuta, in legatura cu aprobarile aplicatiilor din cadrul magazinul propiul de aplicatii. In prima stire, Apple a refuzat aprobarea aplicatiei Microsoft xCloud pe motiv ca nu este inca pregatita si conforma regulilor (scrise si impuse tot de ei). Asta, dupa ce Microsoft a incercat in repetate randuri, adaugarea ei in lista aplicatiilor aprobate. Microsoft xCloud reprezinta una dintre cele mai importante componente ale platformei Xbox, permitand utilizatorilor sa experimenteze jocurile de console; pe o gama variata de dispozitive (similar GeForce NOW si Google Stadia).
De ce a fost interzisa platforma de gaming xCloud? Cel mai probabil, Apple prefera un control mai bun asupra profiturilor. Conform analizei postata de CNBC din anul 2019, „marul” ar fi vandut servicii in valoare de peste 50 de miliarde de dolari, doar in cadrul magazinului de aplicatii. Cum serviciile sunt viitorul, Apple nu-si doreste sa riste absolut nimic. Probabil va mai dura o buna perioada, pana cand vor reusi sa publice platforma de cloud gaming in magazinul de aplicatii Apple. Intre timp, aplicatia de gaming dezvoltata de Facebook a primit aprobarea. Cum a reusit totusi facebook sa-si strecoare aplicatia? Ei bine, perseverenta in prima faza si respectarea restrictiilor impuse in cea de-a doua. Aplicatia se poate descarca din magazinul de aplicatii insa, este putin ciuntita. Au fost nevoiti sa indeparteze biblioteca de jocuri interactiva. Stiti voi, jocurile pe care le-ai fi putut juca direct din browser.
De ce Apple este atat de strict?
Motivul principal din spatele restrictiei ar fi legat de eventualele probleme tehnice care pot aparea pe parcurs: optimizare slaba, bug-uri si degradarea experientei de utilizare. Foarte putin probabil sa se intample asa ceva, in contextul respectiv. Ganditi-va putin la faptul ca jocurile sunt rulate in cloud, pe ecranului utilizatorului va rula mai mult un flux video. Voi ce parere aveti despre aceasta abordare?