Apple lasă dezvoltatorii de aplicații să te taxeze mai mult fără să întrebe
Apple și-a actualizat regulamentul pentru App Store, iar de acum înainte, dezvoltatorii vor putea să majoreze prețul abonamentelor pentru diverse aplicații fără să te întrebe. Iar plata se va face automat, ca și până atunci. Înainte de aceste schimbări, erai întrebat de fiecare dată dacă vrei să continui să plătești un abonament al cărui preț a fost modificat, însă acum nu mai este cazul.
Compania americană motivează această mișcare spunând că este o metodă bună prin care utilizatorii să nu-și piardă abonamentul la o anumită aplicație în urma unei modificări de preț. În plus, există și niște reguli pentru dezvoltatori, care nu au voie să majoreze prețul decât până la un anumit punct. Dacă un dezvoltator scumpește un abonament cu peste 50%, sau diferența este mai mare de 5$, atunci nu se califică pentru reînnoirea automată. În cazul abonamentelor anuale, limitele sunt tot de până la 50 de procente din preț sau 50$.
Modificarea adusă de Apple nu este benefică pentru utilizatori
Asta nu este neapărat o veste bună pentru utilizatori. Să spunem că ai un abonament anual de 60 de dolari la un serviciu de streaming. Dacă prețul acestui abonament urcă cu 50%, înseamnă că vei plăti 90 de dolari automat, fără să fii întrebat. În cazul unui abonament lunar de 15$, o scumpire până la 22$ nu ar fi validă. Chiar dacă este mai mică de 50%, scumpirea trece de pragul de 5$. Pentru toate abonamentele care depășesc una dintre aceste limite, va fi nevoie de aprobare din partea clientului.
Partea bună este că există și o limită de timp, astfel un abonament poate fi scumpit maxim o dată pe an pentru a rămâne eligibil. Această măsură a fost luată pentru a evita majorări mici dar dese. În plus, fiecare scumpire trebuie să respecte legile din țările în care este introdusă. Bine, partea asta era de la sine înțeleasă.
Prima aplicație care a folosit această tactică este Disney Plus, al cărui preț lunar a urcat de la 6.99$ la 8.99$ fără niciun anunț. Răspunsurile din partea clienților au început să apară aproape instantaneu pe rețelele de socializare, iar mulți se întreabă dacă este normal acest comportament. Într-un screenshot postat pe Twitter, vedem că în momentul în care accesezi ecranul pentru confirmarea abonamentului, ai doar opțiunea de a confirma, ori poți accesa un link pentru a citi încă o dată termenii și condițiile abonamentului, ori pentru a-l anula.