
Apple a anunțat că va permite din toamnă ”clienților și service-urilor independente să utilizeze piese Apple uzate, în reparații”. Anunțul vine în urma adoptării unei legi în statul american Oregon, care interzice producătorilor de dispozitive să le configureze în așa fel încât acestea să ”notifice” piesele care nu sunt asociate cu ele prin intermediul unor setări software. Însă, comunicatul companiei nu lămurește despre ce modele de iPhone e vorba, iar compania spune că face acest pas pentru a oferi ”mai multe opțiuni consumatorilor, crescând longevitatea produselor și minimizând impactul ambiental al reparațiilor”.
Noile măsuri Apple și impactul lor
În prezent, dacă mergi cu un iPhone la service și nu au o piesă nouă disponibilă pentru înlocuirea celei defecte, pot pune o piesă uzată, dar primesc un mesaj care zice ca Apple nu poate verifica dacă piesa respectiva e originala sau nu. Din toamnă service-ul va putea folosi și piese uzate pentru a repara un iPhone ajuns în service fără a primi notificări. E o decizie bună la prima vedere, cel puțin din punct de vedere al costurilor și al sustenabilității.
Apple a anunțat și că extinde Activation Lock pentru a descuraja și folosirea pieselor de pe telefoane furate. Activation Lock este o funcție care face parte din aplicația „Find My” și este concepută pentru a preveni utilizarea dispozitivului de către oricine altcineva în cazul în care acesta este pierdut sau furat. Această măsură își propune să blocheze activarea unui iPhone pierdut sau furat, astfel încât să fie mai dificilă reutilizarea sau vânzarea lui.
Dacă un dispozitiv detectează că o piesă provine de la un alt dispozitiv cu Activation Lock activat sau Lost Mode (pierdut), capacitatea de calibrare pentru acea piesă va fi restricționată. Această măsură are ca scop descurajarea utilizării pieselor provenite de la dispozitive furate și promovarea unei practici mai etice în industria reparațiilor. Adică o piesă dintr-un telefon furat nu va putea fi folosită pentru reparații, va fi respinsă de telefon.
De asemenea, Apple consideră că este important ca al doilea sau al treilea proprietar al unui dispozitiv să aibă acces la întreaga sa istorie de piese și reparații. De aceea introduce o modificare în funcția ”Istoricul de Componente și Servicii” al dispozitivului, pentru a arăta dacă o piesă folosită la reparație este nouă sau originală Apple.
Dar așteptăm lista cu telefoanele incluse și să vedem cum funcționează toate aceste măsuri, dincolo de bune intenții și vorbe.