Apple intentioneaza sa-si lanseze propriul automobil electric

In urma cu trei ani, umbla vorba prin targ ca Apple lucreaza la un sistem autopilot, care sa fie atasat pe masini si sa-si faca de lucru prin trafic. Denumit The Thing, echipamentul face parte din Project Titan, care pare ca s-a cam dus la fund.
Going to need more than 140 characters to go over 🍎's Project Titan. I call it "The Thing" pic.twitter.com/sLDJd7iYSa
— MacCallister Higgins (@macjshiggins) October 17, 2017
Desi nu cred ca a abandonat cu totul ideea, compania incepe sa se reorinteze. Astfel, Apple ar vrea sa inceapa lucrul la propriul automobil electric cel mai devreme in 2024. Iar ceea ce face din conceptul asta un plan ambitios este intentia producatorului de a dota EV-urile cu baterii care au la baza o tehnologie inovatoare.
Aparent, Apple ar introduce o baterie al carei design monocell ofera o flexibilitate si adaptabilitate mai mare. La asta se adauga si posibilitatea ca bateria sa fie bazata pe LFP (lithium iron phosphate), fapt care ar reduce din supraincalzire si ar face ca bateria sa nu necesite cobalt (pentru ca materialul se obtine din minele din Congo – povestile alea cu sclavia, cu iPhone-urile, stiti voi).
In teorie, masina electrica produsa de Apple ar face uz de mai multi senzori LiDAR pentru adaptarea la mediul inconjurator. O parte din acesti senzori vor fi achizitionati de la alti furnizori, dar compania va folosi si senzorii „home-made” pe care i-au introdus pe iPhone 12 Pro si iPad Pro.
Planul A versus Planul B
Gigantul tech s-a mobilizat destul de rapid odata ce doua sute dintre angajatii care lucrau la Project Titan s-au reprofilat si si-au adus aportul la crearea primului automobil electric Apple. Cu toate astea, productia ar putea fi reprogramata pentru 2025 in cazul in care pandemia va afecta considerabil planurile companiei.
Pe de alta parte, exista si o alta varianta pe care Apple o ia in considerare. Producatorul se va baza aproape garantat pe ajutorul partenerilor externi pentru ca EV-ul sa vada lumina zilei. In caz contrar, compania ar adopta planul B, care vizeaza introducerea tehnologiilor proprietare pe masinile altor producatori auto, la fel cum am vazut in cazul lui CarPlay.