Apple au anunțat rezultatele celui de al treilea trimestru pentru anul fiscal 2017

În cursul zilei de ieri Apple au anunțat câștigurile de pe ultimele 3 luni și cum a evoluat firma de la un an la altul. TL;DR: în pofida predicțiilor pe care le fac „analiștii” de câțiva ani încoace, Apple nu s-au prăbușit, n-au falimentat, nu li s-a abătut niciun nor negru apocaliptic deasupra lor, sau alte astfel de grozăvii care le tot sunt anticipate în ultima vreme.
Lăsăm predicțiile de flop în baza analiștilor, iar noi trecem la cifre și fapte concrete. Venitul înregistrat pentru cele trei luni ce s-au încheiat la 1 iulie a crescut de la an la an, atingând în acest trimestru suma de 45,408 miliarde de dolari. Profitul operațional a fost de 10,77 miliarde dolari, cu 6,6% mai mult decât anul trecut. Profitul net a fost de 11,31 miliarde de dolari, și el în creștere cu 11,8% comparativ cu aceeași perioadă a lui 2016. De aici a rezultat un câștig pe acțiune de 1,67 dolari, comparativ cu 1,42 dolari cât era anul trecut. Practic, dacă deții un anumit număr de acțiuni Apple, în acest moment aceleași acțiuni valorează mai mult decât valorau anul trecut. Înseamnă efectiv că, dintr-o dată, ca investitor, ai mai mulți bani în buzunar decât aveai anul trecut, fără să fi făcut nimic pentru asta.
În ultimii ani Apple a fost reprezentată pe piață cel mai des de iPhone. De multe ori succesul celor de la Apple a fost legat direct de succesul acestui telefon, iar acest an nu constituie o excepție. Cu toate acestea, sursele de venit pentru Apple s-au diversificat. În anii precedenți, iPhone a fost responsabil pentru mai bine de 70% din veniturile obținute de companie. În acest trimestru celebrul model de telefon a adus companiei care l-a creat 24,85 miliarde dolari, adică 54,7% din totalul veniturilor. Deși procentual veniturile din vânzările de iPhone nu mai ocupă la fel de mult ca înainte, totuși acestea au crescut cu 3% față de anul anterior în aceeași perioadă. Numărul de unități vândute este de 41.026 milioane, cu 2% mai multe telefoane vândute decât în primul trimestru din 2016.
Serviciile au sporit în importanță și au ajuns a doua cea mai importantă sursă de venit pentru Apple, depășind atât Mac-ul cât și iPad-ul. Venitul din servicii a atins suma de 7,27 miliarde de dolari, adică 22% din venitul total.
Vânzările de Mac-uri au crescut și ele, dar doar cu 1%. Această evoluție este surprinzătoare, deoarece Apple nu a lansat niciun model nou de Mac de aproape un an. Totuși această divize reușește să înregistreze vânzări de 5,59 miliarde dolari, însemnând 7% din total. Apple a avut un număr de 4,29 milioane Mac-uri vândute în ultimele 3 luni.
De câțiva ani buni, punctul slab pentru vânzările firmei l-a reprezentat iPad-ul. Vânzările tabletei au continuat să scadă în această perioadă. Acum câteva luni însă Apple a scăzut prețurile pentru cel mai ieftin și mai slab model de iPad. Datorită acestei strategii, numărul de unități vândute a crescut cu 15%. Apple a reușit să vândă în ultimele 3 luni 11,42 milioane de iPad-uri, comparativ cu anul trecut când au vândut doar 9,95 milioane. Datorită ieftinirii prețului însă, venitul a înregistrat o creștere pe acest sector de doar 1%.
În categoria „alte produse” Apple include veniturile obținute din vânzarea de Beats, Apple TV, Apple Watch și alte accesorii. Cu toate acestea, compania nu dezvăluie evoluția fiecărui produs din acest segment. Au precizat totuși că Apple Watch a crescut cu 50% în ultimele 3 luni. Nu au specificat și suma exactă, dar evoluția este totuși una semnificativă. Per total, „alte produse” au adus firmei un venit de 2.73 miliarde dolari, un spor de 23% de la un an la altul.
Pentru următorul trimestru fiscal, Apple anticipează o creștere a venitului situată între 49 și 52 miliarde de dolari.