MORETech&IT

Apple anunță rezultatele fiscale pentru al doilea trimestru din acest an

De curând, Apple și-a anunțat câștigurile pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2018, iar compania a stabilit un nou record pentru acest trimestru cu venituri de 61,1 miliarde de dolari. Apple a avut o marjă brută de 38,3% pentru acest trimestru, în scădere față de marja de 38,9% de acum un an. Venitul operațional pentru acest trimestru a crescut cu 12,7% până la 15,9 miliarde dolari, iar venitul net a crescut cu 25%, ajungând la 13,8 miliarde de dolari. Câștigurile per acțiune au fost de 2,73 dolari, în creștere cu 30% față de anul precedent.

Ca întotdeauna în cazul Apple, cea mai mare parte a veniturilor companiei a venit de la iPhone, care a scos în acest trimestru 38 de miliarde de dolari din vânzări a 52,2 milioane de dispozitive. Apple nu precizează exact cantitatea vândută pentru fiecare model de iPhone, însă Tim Cook a spus „Clienții au ales iPhone X mai mult decât oricare alt iPhone în fiecare săptămână în perioada lunii martie„, iar acest lucru este clar din veniturile care au crescut cu 14% față de anul trecut, cu o creștere de doar 3% a numărului de unități vândute, astfel încât prețul mediu de vânzare pentru iPhone este acum de 728,34 dolari.

iPad a înregistrat un câștig mic în vânzări și în acest trimestru, cu 9,1 milioane de dispozitive vândute, care au crescut cu 2% față de anul trecut. Veniturile pentru iPad au fost de 4,1 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere cu 6%. La fel ca în cazul iPhone-ului, Apple câștigă mai mult per dispozitiv vândut decât în ​​trecut.

Vânzările de Mac s-au redus, în scădere cu 3% față de anul trecut, la 4,1 milioane de Mac-uri vândute, dar datorită veniturilor mai mari per dispozitiv pentru Mac, veniturile au fost comparabile cu cele de anul trecut.

În timp ce iPad și Mac au fost cândva forța propulsoare a companiei, aceste produse au fost acum eclipsate de serviciile Apple, care includ conținut digital, AppleCare, Apple Pay și alte servicii. Apple a avut venituri de 9,2 miliarde de dolari pentru acest trimestru doar din servicii, ceea ce reprezintă o creștere de 31% față de anul trecut. Spre deosebire de alte produse, serviciile nu au scăzut de la trimestrul din perioada Craciunului, cu o creștere consecutivă de 8% față de trimestrul I al anului 2018.

Alte produse ale Apple, care includ AirPods, Apple TV, Apple Watch, Beats, iPod și accesorii, continuă să înregistreze o creștere puternică, cu venituri de 3,9 miliarde de dolari pentru acest trimestru, care au crescut cu 38% față de anul trecut.

În ciuda preocupărilor manifestate de către analiști legate de vânzările iPhone X, Apple a stabilit încă o dată standardul pentru modul în care se fac banii în această industrie. Și, au făcut-o cu vânzările de iPhone având doar 62% în trimestru, în condițiile în care în trecut acest procent era cu mult peste 70-75%. Rata de creștere a serviciilor este aproape de veniturile combinate ale iPad și Mac.

Apple a anunțat, de asemenea, că încă 100 de miliarde de dolari în acțiuni vor fi răscumpărate, iar acestea vor majora dividendele cu 16%. Pentru al treilea trimestru, acestea proiectează venituri între 51,5 și 53,5 miliarde, cu marje cuprinse între 38 și 38,5%.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button