AutoMORETech&IT

Apple a intenționat cândva să cumpere Tesla

Apple s-a oferit să cumpere Tesla la prețul aproximativ de 240 dolari/acțiune în 2013.

Între timp prețul acțiunilor Tesla s-a diminuat sub prețul pe care Apple ar fi fost dispus să îl plătească acum șase ani.

Recent, Craig Irwin, analist principal la Roth Capital Partners, a mers la CNBC și a vorbit despre ofertă:

În jurul anului 2013, a fost o ofertă serioasă de la Apple la aproximativ 240 dolari pe acțiune.

Analistul nu și-a dezvăluit sursele, dar a adăugat:

Am făcut multe verificări în acest sens. Am încredere totală că acest lucru este corect. Apple licita pentru Tesla. Nu știu dacă a ajuns la o fază oficială, dar știu din mai multe surse diferite că acest lucru era foarte credibil.

Irwin susține că Apple ar putea avea în continuare interes să cumpere Tesla – mai ales că prețul acțiunilor Tesla a suferit o lovitură grea în ultimele luni.

El spune că proiectul Apple Titan, care dezvoltă un vehicul electric autonom, este în curs de desfășurare, iar gigantul tehnic ar putea fi interesat să utilizeze o parte din expertiza vehiculelor electrice a companiei Tesla.

Compania din Cupertino se bazează deja pe expertiza lui Tesla prin racolări. Mai mulți ingineri și directori de la Tesla s-au mutat la Apple în ultimii ani, cel mai recent, Apple angajând șeful Tesla pe divizia de motoare electrice.

Iată interviul lui Craig Irwin pe CNBC:

Acest lucru este defapt oarecum credibil.

Știm deja că Elon Musk a căutat să vândă Tesla în 2013, însă nu suntem siguri de acest preț de 240 de dolari pe acțiune pe care Apple era dispus să-l plătească.

În biografia lui Elon Musk scrisă de Ashlee Vance, s-a descoperit că Musk și Larry Page, șeful Alphabet (compania mamă Google), au avut o înțelegere pentru ca acesta să cumpere Tesla:

În prima săptămână din martie 2013, Musk l-a contactat pe Page, spun cei doi oameni familiarizați cu discuțiile. În acel punct, atât de mulți clienți au amânat comenzile, încât Musk a închis tacit fabrica Tesla. Luând în considerare necesitățile sale, Musk a încercat să ajungă la o înțelegere. El a propus ca Google să cumpere Tesla în totalitate – cu o primă sănătoasă, compania ar fi costat aproximativ 6 miliarde de dolari în acel moment – și să primească încă 5 miliarde de dolari în capital pentru extinderea fabricii. El a vrut, de asemenea, garanții că Google nu și-ar rupe sau închide compania înainte de a produce o mașină electrică de generația a treia destinată pieței auto de masă. El a insistat ca Page să-l lase să conducă o Tesla deținută de Google timp de opt ani sau până când acest model ar fi lansat. Page a acceptat propunerea în termeni largi și a dat curs acordului.

Într-o perioadă dificilă pentru Tesla producția modelului S a început să crească și să livreze autoturisme clienților, lucrurile au mers pe un făgaș mai bun, iar Musk a renunțat la înțelegere.

La acea vreme, au existat zvonuri despre întâlnirea lui Musk cu șeful de fuziuni și achiziții Apple, Adrian Perica. Nu este greu de crezut că dacă ar fi vrut să facă o înțelegere cu Google, el a verificat, de asemenea, dacă compania Apple ar fi interesată.

Dacă mai sunt și astăzi discuții între cele două companii, asta nu avem de unde ști. Apple ar putea fi interesat în continuare. Ei au cu siguranță banii necesari, iar cota la bursă a companiei Tesla a scăzut vertiginos, dar nu știm dacă Musk și-ar mai dori să ajungă la un astfel de înțelegere.

În cele din urmă, el nu este singurul care are un cuvânt de spus în această privință, deși este în continuare cel mai mare acționar.

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button