AMD Mantle pentru Linux se apropie!
La data de 20 Martie, Microsoft anunta DirectX 12, cel mai nou API pentru jocuri. Aceasta veste este una grozava pentru ca atrage atentia dezvoltatorilor sa produca interfete de programare care ofera acces hardware low-level, iar Mantle este unul dintre acele API-uri care conduc acest trend. Pana la lansarea oficiala a lui DirectX mai sunt 18 luni, iar acesta este un lucru bun pentru Linux si Mantle!
Desigur AMD nu mentioneaza in mod direct ca are legatura cu SteamOS, dar sa fiti siguri ca daca acesta va fi disponibil pentru Linux, o sa functioneze si pe SteamOS. In acest moment Linux-ul nu este vazut ca o platforma pentru jocuri, totusi acest lucru urmeaza sa se schimbe in urmatoarele luni. Dezvoltatorii si tot ce va fi bazat pe Mantle o sa creasca potentialul acestui sistem de operare gratuit, iar aceasta presupunem noi, o sa fie vazut ca o platforma veritabila pentru jocuri. Pana acum SteamOS, si de fapt nici un alt Linux, nu a beneficiat de un API care sa ofera acces hardware low-level, asa cum este pe console. Accesul low-level va permite dezvoltatorilor sa porteze mult mai usor jocurile de pe console pe PC-uri fara sa mai existe probleme de optimizare. De asemenea, accesul low-level sporeste si performantele placilor video mai vechi, momentan Mantle fiind suportat de toata gama de placi AMD din seria HD7000 si tot ce a aparut dupa. Mantle este „liber”, iar AMD au oferit posibilitatea chiar si celor de la nVIDIA sa il foloseasca, dar acestia au refuzat.