AMD ii acuza pe Nvidia de sabotaj in cazul Witcher 3!
Cand vine vorba de teoria conspiratiei si idei traznite, internetul este o sursa infinita de asa ceva. De la reptilieni, pana la Iluminati sau mai stiu eu ce cult, tot timpul va exista cineva cu un coif de staniol pe cap care pune pe seama unei organizatii secrete propriile probleme. Totusi, in cazul de fata ar putea fi un sambure de adevar in spatele acestei teorii a conspiratiei. De ce este atat de interesant? Ei bine, pentru ca AMD ii acuza pe NVidia de sabotaj – direct si indirect.
*Acest material este mai degraba un colaj de incidente, si nu o stire concreta, urmand sa va aducem pe parcurs la cunostinta daca si alte informatii relevante ies la suprafata.
Intreaga nebunie incepe cu Richard Huddy, Chief Gaming Scientist la AMD, care i-a acuzat pe Nvidia in mod direct ca au sabotat performantele placilor grafice Radeon cand vine vorba de Witcher 3. Destul de clar altfel in cazul Hair Works, o gaselnita Nvidia, care in principiu foloseste tessellation pentru a putea randa mai bine firele de par. Un procedeu pe care si AMD il foloseste, un caz concret fiind Tomb Raider. Acest Hair Works este si centrul teoriei conspiratiei si a cel putin cateva milioane de „propozitii” scrise de gameri extrem de nervosi, avand in vedere ca odata activata optiunea, FPS-urile din joc sufera o cadere nervoasa.
Marcin Momot, reprezentant CD Pojekt Red a comentat pe baza problemei spunand:
„Multi dintre voi ne-ati intrebat daca GPU-urile AMD Radeon ar putea rula NVIDIA HairWorks – raspunsul este da! Totusi, performante nesatisfacatoare s-ar putea sa apara, codul pentru acest procedeu fiind prost optimizat pentru produsele AMD. Utilizatorii de placi Radeon sunt incurajati sa nu activeze optinea HairWorks daca jocul se misca nesatisfacator”
Revenind la Huddy, acesta este constient de scandalul Project Cars si de imposibilitatea de a rula pe placi AMD, totusi, in acest caz, se pare ca AMD a lucrat cu CD Projekt Red. Conform spuselor acestuia:
„Am lucrat cu CD Projekt Red de la bun inceput, oferind feedback detaliat pe tot parcursul dezvoltarii jocului. Cu doua luni inainte de lansare, codul pentru GameWorks a ajuns cu HairWorks implementat, sabotand performanta placilor noastre. Inainte ca acest cod sa fie implementat, jocul rula extrem de bine, implementarea afectand performanta, si lasandu-ne impresia ca a fost implementat pentru a strica buna optimizare de pana in acel moment in mod deliberat”
Dupa acest citat internetul a luat-o razna. De la teorii ale conspiratiei care insinueaza faptul ca NVIDIA au sacrificat capre in toi de noapte pentru un an mai bun 🙂 pana la chestii mai pertinente, care pun implementarea HairWorks in joc pe baza lipsei de experienta si faptului ca dezvoltatorii nu stiau prea bine ce fac.
Dar am si eu o intrebare: de ce doar HairWorks si nu si AMD TressFX Hair? Una pe care multi au pus-o si pe buna dreptate. Ei bine, se pare ca exista si un raspuns pentru asta. CD Projekt Red au spus ca este prea tarziu si ca jocul a fost deja terminat si nu se mai poate implementa in Witcher 3. Iar asta a starnit un vad de tweet-uri si posturi pe Reddit care par sa nu se mai opreasca de ieri.
Iar pentru cine se bucura ca NVIDIA „le-a tras-o” celor de la AMD, se pare ca lucrurile nu stau chiar atat de bine nici pentru acestia, userii fiind primii care i-au pus la zid pentru HairWorks: cu optiunea activata, un GTX 980, de la o medie de 99 de cadre, pica la 62 de FPS-uri, in timp ce pe un R290x de la 79 de cadre pica la 29 de cadre, de unde si teoria ca NVIDIA i-ar fi sabotat in mod voit pe AMD.
Teoriile sunt numeroase, si intreg balamucul se va rezolva… dar nu in cel mai scurt timp. Cine stie, poate peste 5 ani cineva va face lumina.