PCTECHTech&IT

AMD abandonează Mantle cu totul

Cu șase ani în urmă, AMD a venit cu o veste ce a pus pe jar industria jocurilor și pe cea a plăcilor video. Un nou API grafic, Mantle. Unul menit să ridice jocurile din era întunecată a lui DirectX 11 și să îl le aduce într-o lume nouă, unde chiar poți folosi toate resursele unui sistem așa cum trebuie pentru a obține un spor sesizabil de performanță.

Avea însă două dezavantaje. Însemna că jocurile trebuiau rescrise de la zero pentru a se folosi de noul API, iar Nvidia nu avea nici o intenție să îl folosească, la urma urmei, lucra deja alături de Microsoft la DirectX 12 de 5 ani, de aceea când DirectX 12 a fost lansat, doar plăcile Radeon îl suportau deplin.

Mantle nu a avut succes în forma sa inițială. Este dificil ca un dezvoltator de plăci video să își impună propriul API… dacă nu are mai bine de 50% din piață. Așa că prin 2015 AMD a anunțat că renunță la dezvoltarea lui Mantle. Iar acum, în anul 2019, AMD scoate complet suportul pentru Mantle din driver-ul pentru plăcile Radeon. Varianta 19,5,1 nu mai include acest API, așa că dacă vreți să păstrați, măcar pentru nostalgie, opțiunea de a vă folosi de ea, rămâneți pe orice driver Radeon sunteți acum, nu faceți update.

Desigur, Mantle este doar semi-mort. La urma urmei, AMD l-a donat către grupul Khronos ce s-a folosit de Mantle pentru a realiza Vulkan. Iar Vulkan în acest moment este foarte bun și foarte popular, fiind sprijinit chiar și de Nvidia. Așa că deși nu mai avem Mantle, spiritul său va continua să dăinuie printre noi.

[Overclock 3D]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button