Amazon a raportat venituri în creștere cu 9% pentru primul trimestru
În urma acestor rezultate, cotația Amazon (AMZN) a crescut inițial dar apoi a intrat pe scădere în sesiunea de vineri, precum și în prima zi de mai cu peste 3% zilnic. Deși atât veniturile cât și profitul per acțiune au fost peste estimările analiștilor, motivul evoluției negative este avertismentul companiei referitor la încetinirea creșterii diviziei de cloud AWS în acest trimestru, asta în condițiile în care AI-ul și ChatGPT au adus creșteri importante pentru ceilalți competitori, Microsoft și Google. În conferința de prezentare a rezultatelor, Amazon a menționat că pentru luna Aprilie creșterea veniturilor AWS a fost doar de 5% față de o medie a ultimului an de 16%.
De ce este importantă divizia de cloud? Pentru că Amazon generează cea mai mare parte a profitului operațional din marja mare de profit a acestei divizii, iar acesta subvenționează divizia de retail unde marja de profit este foarte mică. Așadar, această încetinire ar putea duce la o încetinire a creșterii veniturilor întregii companii.
Veniturile primului trimestru s-au ridicat la 127,4 miliarde de euro, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce profitul net per acțiune a fost de 31 de cenți – asta deși compania continuă să înregistreze pierderi din reevaluarea participației de la producătorul mașinilor electrice Rivian (RIVN). Estimările erau pentru 124,6 miliarde de dolari, respectiv 21 de cenți. Vânzările directe ale Amazon au fost de 51,09 miliarde de dolari, cele ale partenerilor de 29,82 miliarde de dolari iar vânzările diviziei de cloud au totalizat 21,35 miliarde de dolari.
Estimările Amazon (AMZN) pentru trimestrul al doilea sunt pentru un nivel al veniturilor între 127 și 133 de miliarde de dolari, oarecum în linie cu așteptările Wall Street de 129,9 miliarde de dolari însă compania și-a redus estimarea de profit la un nivel între 2 miliarde și 5,5 miliarde de dolari în timp ce previziunile pieței sunt pentru 4,4 miliarde de dolari.
Și dacă la începutul anului anticipam o evoluție relativ liniară a cotației, iată că după trei luni prețul este aproximativ la același nivel. Compania a redus deja 18.000 de locuri de muncă la finalul anului trecut și probabil vor mai avea loc concedieri masive din zone ale businessului care nu performează ori s-au extins prea mult în pandemie. Iar asta este o veste bună pentru marjele de profit.
Poate că pare scumpă la un fwd PER de 60x în urma acestor rezultate însă din punct de vedere al indicatorului Price/sales (ce are o valoare de 2,06x) Amazon este ieftină față de rivalii, ce-i drept mult mai mici, Shopify sau Etsy (forțând o asemănare, pentru Walmart valoarea este de 0,68). Pentru un termen mai lung se poate continua acumularea de acțiuni căci nu cred că vom mai avea surprize negative.