
Am vizitat astăzi, 8 august, primul magazin Motorola shop-in-shop din România, amplasat în noul magazin Altex România din zona București Nord, cel mai mare magazin Altex din țară. La evenimentul de deschidere au fost prezenți Răzvan Sturza, şeful Motorola România, și Vladislav Ivanov, Sales Manager Motorola în SEE (Spațiul Economic European).
Esențial despre primul Motorola shop-in-shop
Motorola shop-in-shop se află în noul magazin Altex deschis in Voluntari. Are o suprafață de 21mp împărțită în trei zone:
- una dedicată colaborarii cu Pantone;
- una dedicată experienței de unboxing, cu focus pe materiale și parfumul Motorola Box, creat în urma colaborării cu Firmenich;
- un stand în care poți explora și testa direct cele mai noi modele din familiile de telefoane razr, edge și moto g.
”Magazinul Altex are peste 4000mp, este dispus pe 3 niveluri și acoperă o gamă largă de produse, inclusiv categorii noi pe lângă cele tradiționale: telefoane, electrocasnice mari, electrocasnice mici, televizoare. Avem la etaj zone de Home&Deco și de Lighting în care clienții pot experimenta produse. O noutate sunt shop-in-shop-urile pentru diverse branduri, unde clienții pot interacționa cuproduse premium, care încorporează cele mai avansate tehnologii”, a declarat Ileana Tîlvan, Business Unit Director & Head of Category Management Altex, pentru ZonaIT.
Răzvan Sturza, şeful Motorola România, a vorbit despre deschiderea primului magazin Motorola shop-in-shop din România, subliniind că aceasta reprezintă o oportunitate de a prezenta clienților o experiență superioară, sprijinită de parteneriate cu lideri globali precum Pantone. ”Dorim să fim mai aproape de clienții noștri, extinzând prezentarea produselor Motorola în peste 50 de magazine Altex. Aceasta face parte din strategia noastră de a oferi o experiență de achiziție deosebită, în special pentru gama Edge, care crește constant”, a spus acesta.
Interviu cu Vladislav Ivanov, Sales Manager Motorola pe zona SEE
Ce înseamnă deschiderea primului Motorola shop-in-shop pentru companie și pentru clienți?
Deschiderea acestui magazin este o oportunitate de a le oferi clienților noștri o experiență superioară. Suntem unul dintre foarte puținii furnizori care oferă o experiență pentru clienți dincolo de produsul pur. Numim acest lucru ecosistem. De exemplu, avem parteneriate cu diferiți lideri în domeniile în care operează, cum ar fi Pantone.
Pantone este institutul care alege culoarea anului pe baza unor analize profunde, luând în considerare situația mondială, tendințele și așa mai departe. De exemplu, în acest magazin clienții pot găsi informații de la evaluările anuale și parteneriatul nostru cu Pantone.
Pe de altă parte, oamenii pot afla de aici lucruri importante, cum ar fi parfumul pe care îl folosim în cutii, informații despre politica noastră de mediu pentru cutii, materialele pe care le utilizăm în construcția telefoanelor și multe alte experiențe la care nu ai acces online și care trebuie simțite, atinse de utilizatori.
De asemenea, avem parteneriate pe care le realizăm ca parte a ecosistemului nostru, cu Corning Gorilla Glass. Portofoliul nostru de telefoane va fi complet echipat cu Gorilla Glass de acum înainte. Avem și un parteneriat minunat cu Bosé, cu care realizăm căștile.
Acest loc este foarte important pentru a oferi clienților o experiență completă, nu doar produsul în sine, de aceea este un punct important pe care l-am stabilit aici în inima Bucureștiului.
Este puțin cam departe de centrul orașului, crezi că acest Motorola shop-in-shop e ușor accesibil pentru clienți?
Este primul concept store, iar locația din partea de Nord a Bucureștiului poate că nu este ușor accesibilă, dar primele statistici arată că această zonă este preferată de clienți pentru a veni și a testa produsele. În centrul orașului nu este foarte ușor să găsim un spațiu suficient de mare pentru a construi acest tip de experiență. Desigur, în viitor vom căuta să ne extindem în mai multe puncte care să fie mult mai convenabile pentru clienți, dar cred că este un început bun.
Cum se integrează parfumul în oferta de produse a unui producător de telefoane? Nu este neobișnuit?
Este neobișnuit, dar experiența pe care încercăm să o oferim este la orice nivel. Îmi amintesc momentul când această idee a fost prezentată la o discuție de nivel înalt acum câțiva ani, ca o posibilă idee de a conecta experiențele. Nu este doar produsul, ci întreaga experiență, cum ar fi despachetarea, mirosul care poate fi asociat cu produsul și atingerea materialului. Cred că este o idee grozavă și clienții noștri chiar apreciază acest lucru. Este un semn distinctiv pentru noi, ne ajută să ne diferențiem. Feedback-ul din discuțiile cu clienții arată că aceștia apreciază foarte mult parfumul.
Cum vedeți evoluția gamei de produse Motorola pe piața din sud-estul Europei?
Evoluția are loc pas cu pas. De exemplu, la început era un mediu extrem de dificil pentru noi, dar de-a lungul anilor am făcut pași pentru a dezvolta un portofoliu de produse care se potrivește cu nevoile clienților. În prezent ne mulăm perfect pe ceea ce doresc clienții, iar vânzările noastre cresc semnificativ. Faptul că suntem în top 3 furnizori în România arată că românii chiar doresc și sunt entuziasmați de portofoliul nostru de produse. Vom continua în această direcție și în viitor, asta este evident.
Avem produse de la cele foarte accesibile, care pot satisface clienții cu buget limitat, până la cele mai avansate, cum ar fi razr, cel mai bun telefon pliabil de pe piață astăzi. Sunt doar câțiva furnizori care pot oferi acest tip de produs clienților români. În plus, avem modelul de vârf care tocmai a obținut un rating extrem de ridicat în DXOMARK, mai bun decât furnizorii foarte stabili de pe piață, ceea ce arată că atingem nivelul solicitat de clienți.
Ce segment de produse se vinde cel mai bine în România, ce tip de telefoane preferă românii?
Sunt pe piața din România de peste 10 ani și întâlnesc toți partenerii de aici în mod regulat. Avem analize aprofundate despre ce preferă clienții. Piața crește și se dezvoltă lună de lună, an de an. Acum clienții preferă să aibă telefoane mai bune decât înainte. Dintr-un motiv simplu, smartphone-ul a devenit un element foarte important în viața lor.
Românii preferă să cumpere produse care nu doar funcționează bine, ci se potrivesc și stilului lor de viață, având specificații premium și un design atractiv, cum ar fi o cameră și un display de calitate. Pe viitor, ne așteptăm ca portofoliul nostru să evolueze spre segmentul premium, deoarece clienții doresc telefoane mai bune și mai scumpe. Aceasta este tendința pieței.