AIM va înceta să existe în decembrie, după 20 de ani de activitate
Dacă ați avut sau încă mai aveți un cont AOL Instant Messenger, acum e un moment potrivit să vă luați rămas bun. Peste 10 săptămâni, mai precis pe 15 decembrie, AIM va fi permanent deconectat. Acest lucru a fost destul de ușor de prevăzut. În martie, AIM a încetat să mai suporte autentificarea MD5, excluzând astfel posibilitatea mai multor clienți de mesagerie (precum Adium) de a accesa serviciul.
Planul actual este de a dezactiva toate celelalte servicii AIM, mai puțin adresele de e-mail care se termină cu @aim.com, conform unei pagini de suport. Va fi nevoie să vă salvați orice poză, atașament sau transcriere până în acel moment, deoarece absolut totul va fi șters.
Totuși, trebuie să recunoaștem, serviciul a avut o longevitate demnă de invidiat! La viteza cu care accelerează și se întâmplă lucrurile acum, 20 de ani înseamnă foarte mult pe Internet, iar AIM se poate lăuda că și-a întrecut în durată de existență pe cel mai mare rival al său, MSN Messenger, care a fost închis în 2014. Lansat în 1997, AIM a fost platforma cea mai folosită de mesagerie în anii de aur ai internetului, cu mult timp înainte de a fi Yahoo! Messenger la modă. Dar orice lucru are un sfârșit , iar acum telefoanele inteligente domină piața. Comunicarea a evoluat și ea, astăzi folosim aplicații precum WhatsApp, Telegram sau Wire.
Vestea încetării serviciului vine direct de la compania mamă Oath – care a fost creată după ce Verizon și AOL au fuzionat. Vicepreședintele departamentului de produse de comunicații al companiei, Michael Albers, a făcut public acest anunț, dar nu a precizat dacă există planuri pentru a păstra în continuare brandul AIM sau vor relansa ulterior produsul în altă variantă, sub un alt nume.
AIM a exploatat noi tehnologii digitale și a declanșat o schimbare culturală, dar modul în care comunicăm unii cu alții s-a schimbat fundamental. Drept urmare, am luat decizia de a întrerupe AIM efectiv pe data de 15 decembrie 2017. Suntem mai entuziasmați decât oricând să continuăm să construim următoarea generație de mărci iconice și produse care schimbă viața pentru utilizatorii din întreaga lume.