Age of Empires 4 ar putea spăla din rușinea lui Dawn of War 3, dar…

Înainte să îmi amintiți că a compara Age of Empires 4 cu Dawn of War 3 este ca și cum ai compara mere cu pere, țin să vă reamintesc faptul că Relic se ocupă cu dezvoltarea celui mai nou titlu din seria AoE. Da, acel studio care a fost o adevărată legendă pe vremea lui Dawn of War Întâiul și Company of Heroes, a devenit mai puțin legedă odată cu Dawn of War 2 și s-a cam dus la fund odată cu Dawn of War 3. Iar ăsta este un adevăr universal valabil, acceptat în unanimitate. Dawn of War 3 a fost… Ummm… A fost, am mixed feelings legat de acest final mediocru al unei serii cu potențial, dar să revenim la Age of Empires 4 și la cum toată lumea se roagă în genunchi ca Relic să nu calce în picioare moștenirea lăsată în urmă de una din cele mai bune francize din lumea jocurilor.
Weekend-ul trecut, comunitatea Age of Empires a fost răsplătită cu primul trailer pentru Age of Empires 4. Acesta oferă o privire de ansamblu asupra primelor civilizații care își vor face apariția in-game, jocul în sine fiind mai mult un succesor spiritual al dragului nostru AoE II. Și îți cam dai seama de la o poștă că nu prea aduce foarte multe lucruri noi, ci mai mult reciclează și aruncă o mână proaspătă de lavabilă peste tropii deja cimentați în AoE II. Poftim exemplu, aceeași campanie cu William the Conqueror.
Relic menționează că Age of Empires 4 va lua tot ce are mai bun AoE II și-l va face mai mare și mai tare. Echipa vrea să ia o direcție puțin mai altfel față de jocurile anterioare în ceea ce privește conținutul istoric. Dacă AoE II se concentra mai mult pe acțiunea intensă și pe micro/macromanagement-ul dumnezeiesc din timpul campaniilor și al meciurilor multiplayer, AoE 4 va introduce cutscene-uri axate pe dinamism și pe detalii, care să surprindă momentele de maximă tensiune din bătălii, alături de narațiuni tip documentar. Iar asta pare o idee bună, chiar bine-venită, din partea mea, dar tot nu pot să dorm liniștit știind că…
…Age of Empires 4 este făcut de Relic
Am încercat să nu fiu cârcotaș, pentru că Primele jocuri Dawn of War și Company of Heroes sunt mine de aur și le iubesc, dar nu pot să mă abțin. Relic nu prea mai este privit cu ochi buni de către fanbase-ul maltratat în timpul misiunilor din Dawn of War 3, iar Age of Empires 4 să fie făcut de acești băieți? Nu știu, sunt puțin sceptic.
Ensemble Studios, părinții naturali ai seriei AoE, au decedat, iar copii au intrat în grija unor studiouri third-party precum Forgotten Empires, care ne-au adus acele minunate Definitive Editions. Iar aici s-a văzut implicarea și responsabilitatea. Să iei niște nume grele ale gaming-ului și să le oferi un facelift semnificativ, în conformitate cu standardele moderne, este ceva demn de admirat. Dar Relic? Relic n-a mai pus mâna pe un titlu AoE înainte. Dar, vorba aceea, zarurile au fost aruncate, așa că să-i dăm înainte și vedem ce o fi.
Acest articol este sponsorizat de Raid Shadow Legends
Cineva făcuse o glumă pe seama graficii lui Age of Empires 4. Și îi dau dreptate. Pentru unii mumă, pentru alții ciumă, AoE 4 este unul din jocurile alea pe telefon pe care le vezi în reclame atunci când ți-e lumea mai dragă. Sau, altfel spus, Relic a primit bănuți de la dezvoltatorii de jocuri mobile să folosească secvențe din AoE 4 ca să-și promoveze prostioarele de Raid Shadow Legends sau Rise of Civilizations. Și pe bune… Age of Empires 4 arată ca un joc pe telefon. Și acum știu că unii din voi vor da cu pietre, dar nu pot să mă mint singur și să spun că AoE 4 mi-a oferit o primă impresie bună.
Este prea colorat, prea cartoonish. Chiar dacă aspectul acela old-school își cam pierde din savoare odată cu trecerea timpului și performanțele grafice, AoE nu putea ajunge mai luminat și mai colorat de atât. Există RTS-uri care se pot încadra, într-adevăr, în această „paletă de culoare”, dar nu în halul acesta. Poate îmi voi schimba părerea atunci când voi fi pus față în față cu jocul, a cărui dată de lansare se leagă de toamna acestui an. Între timp, aștept cu interes noile detalii despre Age of Empires 4.