Adobe CC-Utilizatorii scrasnesc din dinti si subscriu in continuare.
Decizia Adobe ca celebrul lor pachet „creativ” sa devina „cloud” si sa fie utilizat pe baza de subscriptie a enervat rau utilizatorii la momentul respectiv. In ciuda supararii clientilor, 57% dintre acestia isi vor reinnoi subscriptiile pentru inca un an, cel putin asta spune un studiu recent CNET&Jeffries.
Totusi, 20% spun ca vor renunta la serviciile Adobe iar 23% nu s-au hotarat inca. Destul de mult dupa aprecierea noastra. Vom afla in curand din rapoartele Adobe cati subscriberi noi au castigat acestia si vom vedea daca pierderile sunt mai mari decat castigurile. Sau invers. La sfarsitul lui Noiembrie 2013 Adobe se laudau cu 1,44 mililoane de abonati, iar Martea aceasta vom afla cifrele oficiale. Estimarile arata ca Adobe va raporta pe plus, ceea ce ar insemna ca au castigat si Creative Suite va fi de domeniul trecutului facand loc pentru Creative Cloud. Ramane totusi o masa mare de utilizatori nemultumiti: nu-ti platesti abonamentul-proiectele curente iti raman in aer. O dovada a acestei nemultumiri este ca gradul de multumire a subscriberilor vis-a-vis de Adobe CC a scazut de la 88% in Decembrie anul trecut la 51% luna aceasta. Este un procent semnificativ care ar trebui sa-i alarmeze pe Adobe, desi sunt convins ca accestia nu se vor razgandi. Pe studiul mentionat clientii Adobe au mai spus si ca iau in calcul alternativele: 48% programele Apple, 45% Corel, 41% Gimp. Exista categoric parti bune si parti rele in acest sistem. Poti utiliza suita pe o perioada scurta de timp „in rate”, si cand nu mai ai nevoie nu iti mai reinnoiesti abonamentul. Mai mult, beneficiezi de imbunatatiri si update-uri continuu, platind aceeasi subscriptie. Pe de alta parte sunt voci care spun ca softul nu-ti mai apartine ca atunci cand il cumperi, pentru ca de fapt il…”inchiriezi”. Apoi, unele calcule arata ca de fapt in acest sistem ajungi sa platesti mai mult decat daca l-ai cumpara cu banii jos. Si acestea sunt doar cateva dintre numeroasele pros and cons legate de acest subiect. Exista si o componenta psihologica importanta: nemultumitii spun ca Adobe profita de dependenta utilizatorilor de produsele lor si de pozitia de lider de piata pentru a impune orice doresc. Va lasam pe voi sa decideti daca este de bine sau de rau si va asteptam cu comenturi pe pagina noastra de facebook, fan.ZonaIT.