Activision a gasit cea mai buna metoda prin care sa-si bata joc de clienti
Ce este mai rau decat micro-tranzactiile?

Nu cu mult timp inainte de lansarea lui Crash Team Racing Nitro-Fueled, multi fani au vazut varietatea de skin-uri ca un mic indiciu pentru un sistem cosmetic bazat pe micro-tranzactii. Toata lumea a fost incantata de aceste elemente cosmetice, dar luand in considerare istoria recenta a celor de la Activision in ceea ce priveste adaugarea de micro-tranzactii in jocuri vechi, toata lumea se astepta la ce e mai rau. Fie ele loot box-uri sau doar simple skin-uri, toti ne-am saturat de ele si sunt sigur ca am aprecia daca jocurile video ar inceta sa includa sisteme de genul.
Spre surprinderea tuturor, Nitro-Fueled a fost lansat fara astfel de prostii. La inceput, am crezut ca Activision a ascultat intr-un final plangerile fanilor legate de micro-tranzactii in jocuri pe care oricum trebuie sa le cumperi. Si cat de mult m-am inselat. La o luna dupa lansarea jocului, Activision a anuntat ca un sistem de micro-tranzactii va fi introdus intr-un patch ce urma sa fie lansat in curand.
Nu stiu de ce am fost mai dezamagit. Pentru ca in sinea mea presimteam ca se va intampla asta la un moment dat, sau pentru faptul in sine? Oricum ar fi, am ramas cu un gust amar si nu neaparat pentru micro-tranzactiile propriuzise, ci pentru faptul ca acestea sunt introduse atat de fortat in orice poate genera un buget in plus pentru dezvoltator. In Crash Team vin sub forma de Wumpa Coins pe care le poti cumpara ca sa deblochezi diverse skin-uri, dar acestea pot fi adunate si in-game fara probleme.
Acest trend, cel putin pentru Activision a inceput odata cu lansarea lui Call of Duty Modern Warfare Remastered ca parte a pachetului Call of Duty Infinite Warfare Legacy Edition. Acel joc era un fel de free to play in care trebuia sa platesti bani reali sau sa faci grinding inuman ca sa obtii anumite skin-uri, insa ce era mai rau, este ca banii iti deblocau mai rapid anumite arme, pentru care, altminteri, trebuia sa lucrezi foarte mult.