A furat Bethesda idei de la un modder?
Nu sunt rare ocaziile in care cineva face un mod atat de bun incat munca sa ajunge sa faca parte oficial din joc sau ca modder-ul sa devina un angajat al studioului care a facut jocul. Dar cateodata se intampla alte lucruri, cum ar fi ca parti dintr-un mod sa ajunga intr-un joc fara ca modder-ul sa fie macar informat de asta sau ca studioul sa recunoasca de unde s-a inspirat.
Fallout 4 a primit un DLC, cu nu foarte mult timp in urma, numit Far Harbour. Iar un quest din acest DLC, Brain Dead, pare sa contina un numar de elemente de poveste foarte asemanatoare cu cele din Autumn Leaves, un mod facut de un individ numit Guillaume Veer pentru Fallout New Vegas.
Nu este vorba doar de idei generale de poveste, cum ar fi investigarea unei crime, ci exact modul in care acea poveste si misiunile functioneaza. Ambele implica interogarea de roboti si interactiunea cu ei intr-un anumit fel, ambele implica investigarea locului crimelor, designul unor locatii este similar, detaliile povestii se aseamana, pana si dialogul are replici aproape identice.
Veer nu este suparat ca Bethesda i-a copiat munca, a fost chiar incantat de ideea ca cineva de la studiou i-a vazut mod-ul si a fost inspirat de el suficient de mult cat sa faca ceva similar pentru Fallout 4. Bethesda, insa, a numit asemanarile dintre Autumn Leaves si Brain Dead o simpla coincidenta.
Autumn Leaves a fost lansat chiar inainte de Fallout 4, asa ca nu e de parca Bethesda n-a avut timp sa se „inspire”, fie in mod „oficial”, fie pentru ca un angajat mai lenes a zis incerce metoda copy-paste de-a realiza continut.